ΣΤΟΠ ΣΤΟ ΑΛΑΤΙ, ΠΟΥ ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΝΟΣΤΙΜΙΖΕΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ, ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ!

Γεια σας, γεια σας! Πώς μου είστε; Πώς περάσατε το  τριήμερο; Κρατάτε, κρατάτε; Αρχίσατε τη νηστεία, δηλαδή;  Στο www.activeat.gr διαβάσατε πολλές πληροφορίες σχετικά με τη σαρακοστιανή διατροφή, οπότε προσοχή γιατί κρύβει παγίδες. Το ότι τρώμε αρκετά τουρσί, ελιές και άλλα τρόφιμα που κρύβουν αλάτι είναι γνωστό, όπως επίσης ότι το αλάτι δεν κάνει καλό. Κι έτσι, περνάμε στο σημερινό μας θέμα.

Η μείωση αλατιού κατά 30% έχει τεθεί ως ένας από τους βασικούς στόχους του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας μέχρι το 2025. Σε αυτό το πλαίσιο,  η περίοδος 4-11 Μαρτίου του 2019 ήταν η εβδομάδα ευαισθητοποίησης του πληθυσμού ως προς τη μείωση του αλατιού σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο ΠΟΥ συστήνει η κατανάλωση αλατιού να είναι μικρότερη από 5 γραμμάρια την ημέρα για τους ενήλικες, ενώ για τα παιδιά οι συστάσεις είναι ακόμη μικρότερες. Τα 5 γραμμάρια (περίπου ένα κουταλάκι του γλυκού) αφορούν συνολικά στο αλάτι που προστίθεται στο πιάτο και στο μαγείρεμα, στα επεξεργασμένα τρόφιμα (π.χ. σε αλμυρές τροφές αλλά και κρυμμένο σε μη αλμυρές τροφές), καθώς και σε αυτό που βρίσκεται φυσικά σε μη επεξεργασμένα τρόφιμα.

Υπάρχει σχετική ανακοίνωση του ΕΦΕΤ, στην οποία αναφέρεται ότι η κατανάλωση αλατιού στις ευρωπαϊκές χώρες είναι υψηλή και ενδείξεις από επιστημονικές μελέτες στην Ελλάδα δείχνουν ότι η κατανάλωση του, μπορεί να είναι και διπλάσια του στόχου που έχει θέσει ο ΠΟΥ.

Τα τελευταία χρόνια , ο ΕΦΕΤ έχει προβεί σε διάφορες δράσεις ευαισθητοποίησης, ενώ έχει υπογράψει πρωτόκολλα συνεργασίας, τόσο με τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδας όσο και με την Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδας, με στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας αλατιού στα γεύματα και στο ψωμί.

Η μείωση αλατιού στα τρόφιμα είναι αναγκαία, εφικτή και αποτελεί μία από τις πιο οικονομικά συμφέρουσες δράσεις για την υγεία. Σε αυτήν την προσπάθεια απαιτείται ευαισθητοποίηση και δράσεις, τόσο από τη βιομηχανία τροφίμων και τους υπευθύνους μαζικής εστίασης όσο και από  τους καταναλωτές.

Γνωρίζουμε όλοι, ότι το αλάτι προκαλεί διάφορα προβλήματα, στα πιο καθημερινά η κατακράτηση που δε μας αφήνει να χαρούμε το σώμα μας. Γνωρίζουμε επίσης, ότι τα μπαχαρικά, τα μυρωδικά και το λεμόνι μπορούν να κάνουν τα φαγητά μας εξίσου νόστιμα, όπως το αλάτι.

Με μέτρο λοιπόν!

💡Φροντίστε ότι κάνετε, να το κάνετε καλά. Αλλιώς, μην το κάνετε καθόλου!

💡Έχετε στο νου σας, πως ποτέ δεν είναι αργά για μια νέα αρχή, αλλαγές και μεγάλες αποφάσεις!

Φιλικά και ειλικρινά,
Λένα

instagram account!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *