Squat: Η άσκηση που υπόσχεται υπέροχα πόδια και γλουτούς (ΜΕΡΟΣ Ι)

Το squat ή αλλιώς βαθύ κάθισμα θεωρείται ως μία από τις καλύτερες ασκήσεις που πραγματοποιεί κάποιος σε ένα γυμναστήριο. Τι είναι όμως τα squat και πώς γίνονται;

  • Τα squats έχουν την ικανότητα να χρησιμοποιούν πάνω από 250 μύες κατά την εκτέλεσή τους , επομένως έχουν την δυνατότητα να ενεργοποιούν την ανάπτυξη όλων αυτών των μυών,που συμμετέχουν, αλλά και στην έκκριση ενδορφινών.

  • Είναι μία άσκηση που θα σε βοηθήσει εκτός από το ” να βάλεις ” μυς στα πόδια σου και στους γλουτούς σου και στην αλλαγή σωματικής σου εικόνας!

  • Μια άσκηση καθημερινή που έγκειται στην απόλυτη φυσική λειτουργική κίνηση του σώματος!Δεν απομονώνει τα πόδια αλλά αντιθέτως βάζει ”στο παιχνίδι” όλους τους σταθεροποιητές μυς προσαγωγούς- απαγωγούς κ.α.

  • Η καλύτερη άσκηση με διαφορά, για γυναίκες αλλά και άντρες !Γυμνάζει φυσικά,τα πόδια και άλλα μέρη του σώματος.Σμιλεύει τους γλουτούς και προσφέρει γράμμωση στα ιδιαίτερα αυτά σημεία.

  • Η ορμονική ισορροπία είναι ένα επίσης όφελος των squats!Τα βαθιά καθίσματα μειώνουν τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου και ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος.

  • Τα squat επηρεάζουν την αυξητική ορμόνη όπως και κάποιες άλλες με αποτέλεσμα την αύξηση της λιποδιάλυσης κατά την εκτέλεση της άσκησης αλλά και τα επόμενα 24ωρα που ακολουθούν.(Φοβερό;)

  • Tα squat συγκαταλέγονται ταυτόχρονα και στις αερόβιες ασκήσεις.Είναι μια άσκηση που ανεβάζει παλμούς καθώς συμμετέχει ενεργά το καρδιαγγειακό και αναπνευστικό σύστημα.

  • Βοηθάνε στην καλύτερη στάση του σώματος.Η ευθεία στάση της πλάτης και των ώμων σας είναι κάτι που θα υιοθετηθεί και στην καθημερινή στάση του σώματός σας.

  • Ισορροπία!Πόσοι από σας την έχετε και πόσοι από σας θα κάνατε πολλά για να την αποκτήσετε;Γυμνάζοντας τα πόδια σε συνδυασμό με τον κορμό σας αυξάνετε την σταθερότητά σας και βελτιώνετε τον νευρομυικό συντονισμό.

  • Από τις πρώτες εβδομάδες κιόλας θα παρατηρήσετε βελτίωση στην καθημερινότητά σας,αφού το σώμα θα εκτελεί πιο εύκολα τις καθημερινές σας δεξιότητες (να σκύψετε σωστά για να σηκώσετε κάτι ή να σηκωθείτε να κάτσετε σωστά σε μια καρέκλα)

 

Η άσκηση αυτή, όπως είδαμε έχει ιδιαίτερα οφέλη, όμως χρειάζεται να προσέξουμε την εκτέλεση τους καθώς, ένα μεγάλο λάθος που γίνεται κατά την εκτέλεση των squats είναι η θέση του κορμού και των γονάτων.

Η σωστή θέση για κάθε κάθισμα ή ημικάθισμα που εκτελούμε πρέπει να είναι η εξής:

1.Τα πόδια μας είναι ανοιχτά στο άνοιγμα των ώμων.

2.Ο κορμός μας είναι ευθυγραμμισμένος με τους ώμους χαλαρούς χωρίς να έχουν κλίση προς τα μπροστά.

3.Το κεφάλι πρέπει πάντα να κοιτάζει ευθεία μπροστά,για τη διατήριση της σωστής στάσης του κορμού.

4.Προσέχουμε ΠΑΝΤΑ τα γόνατα να μη ξεπερνούν το ύψος των ποδιών(δαχτύλων)

5.Τεντώνουμε τα χέρια στο ύψος των ώμων,τα τοποθετούμε πίσω στον αυχένα ή ακόμα και στη μέση μας.

Ιωάννα Γίτση 

Personal Trainer

Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής

  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *