ΠΡΟΤΙΜΉΣΤΕ ΤΟ ΜΑΓΕΊΡΕΜΑ ΣΤΟ ΣΠΊΤΙ, ΑΛΛΆ ΠΡΟΣΟΧΉ ΣΤΙΣ ΠΑΓΙΔΕΣ.

Γεια σας και πάλι. Εύχομαι να σας βρίσκω πολύ καλά. Έχω για εσάς μια μελέτη σχετικά με κάποια πράγματα που κάνουμε σχεδόν καθημερινά και που δεν πρέπει να κάνουμε ξανά. Και λέω τα κάνουμε σχεδόν κάθε μέρα, αφού μαγειρεύουμε στο σπίτι, εκτός από τις φορές που λόγω έλλειψης χρόνου παραγγέλνουμε κάτι έτοιμο.

Το μαγείρεμα στο σπίτι μπορεί να σας βοηθήσει να καταναλώνετε λιγότερο λίπος, υδατάνθρακες και ζάχαρη από ό,τι το έτοιμο φαγητό σε ένα εστιατόριο, σύμφωνα με σχετική μελέτη.

Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι το σπιτικό μαγείρεμα δεν μπορεί να γίνει με τρόπο που να είναι εξίσου ή ακόμα και περισσότερο παχυντικό από τα έτοιμα φαγητά. “Ένα σπιτικό γεύμα μπορεί να είναι εξίσου ανθυγιεινό με ένα γεύμα εστιατορίου, αν χρησιμοποιείτε ανθυγιεινά υλικά, λάθος μεθόδους μαγειρέματος ή αν δεν προσέχετε το μέγεθος στις μερίδες σας”, υποστηρίζει η δρ Topol, διαιτολόγος στη Νέα Υόρκη.

Τα 4 πιο κοινά λάθη που σχεδόν όλοι κάνουμε στο μαγείρεμα και καταλήγουμε να παχαίνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε λοιπόν, είναι τα εξής :

Λάθος 1o: Βάζετε πάρα πολύ λάδι.

“Πολλοί δεν συνειδητοποιούν πόσες πολλές θερμίδες καταναλώνουν, επειδή υπολογίζουν τις μερίδες με το μάτι”, λέει η δρ Topol. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το μαγείρεμα με λάδι. Είναι εύκολο να βάλετε πολύ περισσότερο από ό,τι χρειάζεται και αυτό είναι λάθος, δεδομένου ότι μία κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο περιέχει περίπου 120 θερμίδες.

Η λύση: Το ελαιόλαδο είναι καλό να χρησιμοποιείτε, αλλά να μην βάζετε πάνω από δύο κουταλάκια του γλυκού (το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 80 θερμίδες) για τα περισσότερα γεύματα. Χρησιμοποιήστε μια μεζούρα για να βεβαιωθείτε ότι δεν ρίχνετε πάρα πολύ.

Λάθος 2ο: Οι “τηλεοπτικές” συνταγές παχαίνουν!

Έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2015 διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που παρακολουθούν εκπομπές μαγειρικής και στη συνέχεια φτιάχνουν τα γεύματα μόνες τους, με τις σημειώσεις που κράτησαν έχουν υψηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος σε σύγκριση με εκείνες που ακολουθούν συνταγές, τις οποίες βρήκαν στο διαδίκτυο.

Η λύση: Μην φοβάστε να κάνετε αλλαγές στις συνταγές. Για παράδειγμα, εάν μια συνταγή απαιτεί κανονικά ζυμαρικά, εσείς αλλάξτε τα με ζυμαρικά ολικής άλεσης για περισσότερες ίνες. Επίσης, μη διστάσετε να μειώσετε κατά το ήμισυ ή και να παραλείψετε εντελώς τη ζάχαρη σε ένα μαρινάρισμα, ή σε μια σάλτσα σαλάτας.

Λάθος 3ο: Δεν βάζετε αρκετά μπαχαρικά και καρυκεύματα.

Στις περισσότερες κουζίνες μπορεί να βρει κανείς ένα σωρό από αποξηραμένα βότανα και μπαχαρικά, αλλά συχνά ξεχνάμε να τα χρησιμοποιούμε. Αλλά τα μπαχαρικά προσθέτουν πολύ γεύση με μηδενικές θερμίδες, κάτι που μετατρέπει ένα “βαρετό” γεύμα διαίτης σε ένα πολύ νόστιμο πιάτο. Επιπροσθέτως, τα μπαχαρικά περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά, τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η λύση: Πειραματιστείτε με διάφορα μπαχαρικά στην μαγειρική σας. Αν βρείτε μερικές “νέες γεύσεις” που σας αρέσουν, τότε θα απολαμβάνετε πιο νόστιμα γεύματα χωρίς να αυξάνετε τις θερμίδες που καταναλώνετε.

Λάθος 4ο: Το…  “τσιμπολόγημα” όταν μαγειρεύετε.

Η συνήθεια να δοκιμάζουμε και να τρώμε λίγο  από το φαγητό όσο μαγειρεύουμε προσθέτει θερμίδες στο τέλος . Το τσιμπολόγημα συνήθως δεν το λαμβάνουμε υπόψιν όταν μετράμε θερμίδες και αυτό είναι λάθος.

Η λύση: Εάν σας αρέσει να τσιμπολογάτε κάτι ενώ μαγειρεύετε, τότε κόψτε μερικά λαχανικά σε ένα πιατάκι δίπλα σας και τρώτε από αυτά (λίγο αγγούρι, λίγο μαρούλι, λίγη ντομάτα κλπ).

Εγώ προσωπικά, θεωρώ ότι αρχικά πρέπει να μαγειρεύουμε όλοι στο σπίτι, όσο πιο συχνά αν όχι καθημερινά. Κι αφού οι ειδικοί μας επισημαίνουν τα λάθη, ας τα προσέξουμε.

Καλή σαρακοστή!

💡Φροντίστε ότι κάνετε, να το κάνετε καλά. Αλλιώς, μην το κάνετε καθόλου!

💡Έχετε στο νου σας, πως ποτέ δεν είναι αργά για μια νέα αρχή, αλλαγές και μεγάλες αποφάσεις!

Φιλικά και ειλικρινά,
Λένα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *