Πόσες ώρες μπορώ να γυμνάζομαι;

Το ερώτημα αυτό έχει απασχολήσει τους πανταχού αθλούμενους. Κάποιοι, αθλούνται καθημερινά, κάποιοι επιλέγουν να αθλούνται μερικές μέρες την εβδομάδα, από πολλές ή λιγότερες ώρες τη φορά. Ποιος είναι όμως ο σωστός τρόπος για να πετύχουμε το στόχο μας και να δούμε τα αποτελέσματα που ζητάμε;

Η αλήθεια κρύβεται κάπου στη μέση. Είναι απαραίτητο να κρατάμε τις ισορροπίες και στη συχνότητα και στη διάρκεια της προπόνησής μας, ειδικά αν είμαστε γενικά <<απροπόνητοι>>. Η υπερβολή, φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα απ αυτά που ζητάμε, όπως ισχύει και για το αντίθετο, δηλαδή να μην αφιερώνουμε το χρόνο που χρειάζεται.

Κατά μέσο όρο, ένας άνθρωπος καλό είναι να γυμνάζεται από 3 έως 6 φορές την εβδομάδα, ανάλογα και με το επίπεδο που βρίσκεται.

Η διάρκεια της άσκησης, δεν πρέπει να ξεπερνάει τη 1,5 ώρα συνολικά. Ταυτόχρονα, ανάλογα με το στόχο που έχει θέσει κάποιος, η χρονική διάρκεια της άσκησης μεταβάλλεται. Για παράδειγμα, στην απώλεια βάρους ο αθλούμενος καλό είναι να γυμνάζεται για 1.5 ώρα, ενώ όταν ο στόχος είναι η αύξηση μυϊκού όγκου, δε θα πρέπει να ξεπερνά τη 1 ώρα.

Τέλος, η άσκηση πρέπει να συνοδεύεται και από την κατάλληλη περίοδο ξεκούρασης και ισορροπημένης διατροφής. Αποφύγετε τις υπερβολές και κρατήστε το μέτρο.

Άκης Χαραβελούλης

Personal Trainer,

Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Τρικάλων

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *