Pilates: τι είναι τελικά ;

Το pilates είναι ένα ευρύ σύστημα ασκήσεων, οι οποίες βελτιώνουν φυσικές ικανότητες όπως η δύναμη, η ευκινησία και οι συντονιστικές ικανότητες. Η μέθοδος αυτή δημιουργήθηκε απο τον JosephPilates. Χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι το γεγονός πως ενεργοποιείται ταυτόχρονα το σώμα και το πνεύμα και οτι κατά την διάρκεια της προπόνησης , νιώθουμε αρμονία. Μετά από πολύ σύντομο χρόνο ενασχόλησης με αυτήν την μέθοδο εκγύμνασης,  αποκτούμε μια καινούργια αίσθηση για το σώμα μας.Η μυική δομή στον πυρήνα του κορμού μας θα δυναμώσει, με αποτέλεσμα την καλύτερη στάση του σώματος μας και την καλύτερη ευκινησία των αρθρώσεών μας.

Ποιός ήταν ο JosephPilates;

Ο JosephPilates γεννήθηκε το 1880 στην Γερμανία. Κατα την διάρκεια των παιδικών του χρόνων υπέφερε από άσθμα και ραχίτιδα και έψαχνε έναν τρόπο να δυναμώσει το αδύναμο σώμα του .Με την βοήθεια προγραμμάτων όπως ηyoga και το taichi από την Άπω Ανατολή, η ενόργανη γυμναστική και άλλα είδη αθλημάτων τον βοήθησαν να βελτιώσει την γενική κατάσταση της υγείας του αλλά και του σώματος του. Αυτό που ήθελε να πετύχει ο JosephPilates ήταν να ελέγχει το πνεύμα του πάνω στο σώμα του.

Στόχοι της μεθόδου Pilates

  Η μέθοδος Pilates έχει στόχο να διαμορφώσει μια σωματική σταθερότητα, η οποία είναι το επίκεντρο όλων των γύρω από αυτήν πραγματοποιημένων κινήσεων. Σημαντικό είναι, να δυναμώσουν οι μύες του σώματος μας και να γίνουν πιο εύκαμπτοι και να μπορούν να ελεγχθούν από τον νου μας. Αυτός είναι ουσιαστικά και ο πιο σημαντικός στόχος που πρέπει να θέσουμε. Όμως,  για να επιτευχθεί απαιτείται να πετύχουμε ταυτόχρονα πολλούς επιμέρους στόχους απο 3 διαφορετικά επίπεδα.

1-Φυσιολογικό Επίπεδο

Στο φυσιολογικό επίπεδο αναφέρονται όλοι οι σωματικοί παράγοντες.

  • Μέσω της συνεχούς προπόνησηςPilates θα είμαστε σε θέση να βελτιώσουμε την ικανότητα διάτασης των μυών και την ευκαμψία των αρθρώσεων του σώματος μας.
  • Η μυική δύναμη αυξάνεται.
  • Η αντοχή των μυών κατα την διάρκεια της κίνησης βελτιώνεται.
  • Επίσης, βελτιώνεται και η λειτουργία της καρδιάς και του κυκλοφορικού συστήματος μέσω της διαδικασίας αναπνοής.

2-Κινητικό Επίπεδο

Στο κινητικό επίπεδο γίνεται ο συντονισμός μεταξύ των μυών και των νεύρων.

  • Μέσω τουPilatesβελτιώνεται η ελαστικότητα του σώματος μας.
  • Με την βοήθεια στοχευμένης προπόνησης των σταθεροποιητικών μυών του κορμούεπιτυγχάνεται η σωστή στάση του σώματος.
  • Η άρτια συνεργασία των μυών και των νεύρων του σώματος μας βελτιώνεται με αργή και συνειδητή εκτέλεση της κίνησης. \
  • Με την συνεργασία σώματος και πνεύματος κατά την διάρκεια της προπόνησης βελτιώνεται η αίσθηση του σώματος.
  • Από την στιγμή που οι μυς στο κέντρο του σώματος μας έχουν δυναμώσει και είναι ελαστικότεροι έχουμε καλύτερη ισορροπία σε πολλές κινήσεις.
  • Μετά απο πολύ καιρό εντατικών προπονήσεων η τεχνική και η κίνηση των ασκήσεων θα γίνονται με καλύτερο τρόπο και ρυθμό σε σχέση με πρίν.

3-Ψυχολογικό Επίπεδο

  Το ψυχολογικό επίπεδο είναι στενά συνδεδεμένο με τα δυο προηγούμενα επίπεδα, γιατί με την βελτίωση των φυσιολογικών και κινητικών επιπέδων θα νιώθουμε πολύ καλύτερα και αυτή η ευεξία λοιπόν επιδρά άμεσα και θετικά στο ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο μας.

  • Η ψυχική μας διάθεση βελτιώνεται μέσα από την επιτυχή εκτέλεση των ασκήσεων.
  • Θα είμαστε παρακινημένοι να κάνουμε περισσότερα για την φυσική μας κατάσταση.
  • Με την συνεργασία σώματος και πνεύματος θα βελτιωθεί επίσης και η παρατηρητικότητα και η συγκέντρωση μας στην καθημερινότητα.

  Στο παραπάνω άρθρο, παρουσιάσαμε τα οφέλη της άσκησης pilates, έναν τρόπο άσκησης που αποτελεί πρώτη επιλογή για πολλούς ανθρώπους ανά τον κόσμο. Σε επόμενο άρθρο θα δούμε μια ποικιλία ασκήσεων με οδηγίες που γίνονται ακόμα και στο σπίτι μας με την βοήθεια ενός στρώματος.

Άκης Χαραβελούλης

Personal Trainer,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *