Διατροφή

Και όταν η ζυγαριά κολλάει;

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

Έχεις αυτή την επιμονή να ανεβαίνεις συνέχεια στη ζυγαριά, να βλέπεις το <<νούμερό>> σου, να βλέπεις που βρίσκεσαι, πόσο καλά τα πήγες, αν ήσουν πιστός στη δίαιτά σου και τυπικός στο πρόγραμμα που ακολουθείς. Τι γίνεται όμως όταν κολλάει η ζυγαριά και το πολυπόθητο νούμερο που ζητάς δεν έρχεται ποτέ; Ποιοι είναι οι λόγοι που δεν <<πέφτει>> η ζυγαριά; 

Είναι απολύτως φυσιολογικό, σε ένα εντατικό πρόγραμμα διατροφής, κάποια στιγμή, να <<κολλήσουμε>> σε ένα νούμερο. Γενικά, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, ότι το νούμερο της ζυγαριάς δε μας καθορίζει. Αυτό που πραγματικά δείχνει τη σύσταση του σώματος μας, είναι το ποσό του λίπους που <<κουβαλάμε>> επάνω μας και το βάρος των μυών μας. Συνεπώς, για να βλέπουμε πραγματικά αποτελέσματα είναι απαραίτητη η συχνή λιπομέτρηση. 

Ποιοι είναι οι λόγοι όμως που μπορεί να μην πέφτει το νούμερο;

Κατακράτηση υγρών:

Μπορεί να ακούγεται κοινή σαν δικαιολογία, όμως σαφώς και υφίσταται. Ιδιαίτερα μετά την κατανάλωση αλατιού (ή τροφών με πολύ αλάτι) ή αλκοόλ, τότε παρατηρείται έντονη κατακράτηση. Καλό είναι λοιπόν, να περιορίσουμε αυτές τις τροφές (παστά, αλλαντικά, τυριά κλπ) και το επιτραπέζιο αλάτι και να πίνουμε αρκετό νερό. 

 

Εντερικές διαταραχές:

Σε περιπτώσεις δυσκιολιότητας ή άλλων προβλημάτων υγείας, τότε πιθανό είναι να έχουμε μία καθυστέρηση στην εμφάνιση των πραγματικών μετρήσεων. Η ψυχολογική κατάσταση και η διατροφική καθημερινότητα, εντείνουν την περίπτωση δυσκολίας κίνησης του εντέρου. Φροντίστε, να καταναλώνετε αρκετές φυτικές ίνες (φρούτα με τη φλούδα, λαχανικά, όσπρια κλπ) , να πίνετε αρκετό νερό και να αυξήσετε τη φυσική δραστηριότητα.

 

Έναρξη φυσικής δραστηριότητας:

Για πολλά χρόνια, υπήρχε η νοοτροπία ότι δίαιτα και άσκηση δεν πρέπει να συνδυάζονται, καθώς κατά την άσκηση <<σφίγγει>> το λίπος. Σαφώς, πλέον είναι γνωστό ότι μιλάμε για δύο διαφορετικούς ιστούς (μυικό και λιπώδη ιστό) και αυτό είναι κάτι το οποίο δε μπορεί να συμβεί. Όμως, πολλοί άνθρωποι παρατηρούν, ότι όταν ξεκινάνε ένα πρόγραμμα άσκησης σε συνδυασμό με διατροφή απώλειας βάρους, τότε δε χάνουν βάρους. Η απάντηση σε αυτό είναι ότι ΝΑΙ μπορεί να συμβεί, αλλά σε αυτή την περίπτωση <<βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος.

Αναλυτικότερα, όπως προαναφέρθηκε, μιλάμε για δύο εντελώς διαφορετικούς ιστούς, τον μυικό και τον λιπώδη, δηλαδή την μυική μάζα και τη λιπώδη μάζα όπως συνηθίζουμε να λέμε. Η λέξη <<μάζα>> μας παραπέμπει στη μονάδα μέτρησης του κιλού (kg).   Όταν ξεκινάμε φυσική δραστηριότητα, είναι πιθανό να γίνει αύξηση της μυικής μάζας (γεγονός που το θέλουμε) και μείωση του λίπους (γεγονός που επίσης το θέλουμε). Συνεπώς όταν για παράδειγμα έχουμε αύξηση των μυών κατά 1 κιλό και μέιωση του λίπους κατά 1 κιλό, τότε το συνολικό βάρος μας παραμένει αμετάβλητο και τότε η ζυγαριά μας δεν <<πέφτει>>.

 

Φαρμακευτική αγωγή:

Υπάρχουν κάποια φάρμακα τα οποία μπορεί να επηρεάσουν το σωματικό μας βάρος, όπως τα κορτικοστεροειδή, τα αντικαταθληπτικά και τα φάρμακα ορμονικής υποκατάστασης.

 

Ορμονικές μεταβολές (εμμηνόπαυση, παθήσεις θυρεοειδούς):

Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο μεταβολικός ρυθμός μπορεί να μειώνεται, συνεπώς να δυσκολεύει η απώλεια βάρους.

 

Αντιγόνη - Βασιλική Χαλκιά

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Υπ. MSc in Toxicology 

No matching tags

Activeat

Διεύθυνση: Λ. Κατσώνη 22
412 23 Λάρισα, Ελλάδα
Τηλέφωνο: 2410551537
Κινητό: 6984383713
e-mail: antichalkia@gmail.com

Τελευταία Νέα

16 Νοεμβρίου 2017
09 Νοεμβρίου 2017

Like us on Facebook

Newsletter

©2017 Activeat.gr. All Rights Reserved. Powered by Primusconsulting.gr.

Search