ΜΠΟΡΕΊ Η ΥΓΙΕΙΝΉ ΔΙΑΤΡΟΦΉ ΝΑ ΒΕΛΤΙΏΣΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΤΏΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΆΘΛΙΨΗΣ;

Γεια σας και πάλι, λοιπόν. Πώς σας βρίσκω αυτή τη φορά; Θέλω να ελπίζω γεμάτους υγεία, αφού  ψυχολογικά, (αν όχι όλοι)  οι περισσότεροι έχουμε τα σκαμπανεβάσματα μας, λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής. Αρκεί να τα ξεπερνάμε και αυτά. Είναι πολύ σημαντικό να ψάχνουμε τρόπους να μην πέσουμε σε μεγάλη στενοχώρια ή ακόμη χειρότερα σε κατάθλιψη. Και να, πως θα περάσω και πάλι στα δικά μας.  Μέσω της νέας έρευνας που διάβασα, θα μοιραστώ μαζί σας τις πληροφορίες που μπορεί να σας αλλάξουν τη ζωή, αν τουλάχιστον ακολουθήσετε κάποια πράγματα.

Μια ανάλυση δεδομένων από σχεδόν

46000 ανθρώπους έδειξε ότι η απώλεια βάρους, η θρεπτική αξία και η μείωση λιπαρών μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης! Πόσο κοντινό μου φαίνεται, αφού κάποιο διάστημα πριν, όταν άρχισα να αλλάζω τη διατροφή μου, είδα και την ψυχολογία μου να αλλάζει.

Μέχρι στιγμής δεν υπήρχαν αρκετές έρευνες που να καθορίζουν το αν η βελτίωση της διατροφής θα μπορούσε να ωφελήσει την ψυχική υγεία, σύμφωνα με τον Dr. Joseph Firth, ερευνητή του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ. Σε νέα έρευνα, όμως, που δημοσιεύτηκε στο Psychosomatic Medicine, o Dr. Firth και οι συνάδελφοί του συγκέντρωσαν  τα  δεδομένα από κλινικές μελέτες διατροφών, σε περιπτώσεις παθήσεων ψυχικής υγείας και κατέληξαν σε  σημαντικά συμπεράσματα.

Η νέα αυτή έρευνα, παρέχει  επαρκείς αποδείξεις ότι η βελτίωση της διατροφής μπορεί να μειώσει σημαντικά τα συμπτώματα της κατάθλιψης, ακόμη και σε όσους έχουν διαγνωστεί με καταθλιπτικές διαταραχές!

Οι ερευνητές, συνδύασαν δεδομένα από 16 τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες μελέτες 45.826 συμμετεχόντων, που εξέταζαν την επίδραση αλλαγών στη διατροφή σε συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους.

Κάθε τύπου διατροφική βελτίωση λένε, φαίνεται να έχει παρόμοιες επιδράσεις στην ψυχική υγεία, είτε αφορά απώλεια βάρους, είτε μείωση λιπαρών κλπ.

Πιο συγκεκριμένα, η διατροφή που μπορεί να βοηθήσει, είναι αυτή που περιλαμβάνει πιο θρεπτικά γεύματα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες (φρούτα, λαχανικά), ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η κατανάλωση fast food και  επεξεργασμένων σακχάρων και σε συνδυασμό με την άσκηση, υπήρχε ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση στα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Επιπλέον κι ενώ οι ειδικοί, δεν είναι ακόμη σίγουροι γιατί συμβαίνει αυτό, κάποια από τα δεδομένα έδειξαν μεγαλύτερα οφέλη στις γυναίκες. Σίγουρο είναι ότι χρειάζεται ακόμη έρευνα, ώστε να εξακριβωθεί πώς τα οφέλη της διατροφής σχετίζονται με βελτιώσεις στην ψυχική υγεία.

Πάντως , πιστεύω πως όσοι έχουμε βιώσει αυτή την αλλαγή στη διατροφή μας και στην άσκηση μας, έχουμε νιώσει και ψυχική ευφορία. Αλλαγή στη διάθεσή μας και θέληση για νέα πράγματα. Δεν έχω εξήγηση, ούτε εγώ μέσω της εμπειρίας μου, αλλά για κάποιο λόγο πιστεύω ότι είναι αλληλένδετα. Άλλωστε, ένα πιο “ανάλαφρο” αίσθημα εσωτερικά και μια όμορφη εμφάνιση, μπορούν να συμβάλλουν στην τόνωση της ψυχολογίας μας. Πόσο μου αρέσουν αυτές οι έρευνες!!!

💡Φροντίστε ότι κάνετε, να το κάνετε καλά. Αλλιώς, μην το κάνετε καθόλου!

💡Έχετε στο νου σας, πως ποτέ δεν είναι αργά για μια νέα αρχή, αλλαγές και μεγάλες αποφάσεις!

Φιλικά και ειλικρινά,
Λένα

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *