Αερόβια άσκηση: σε τι μας βοηθάει τελικά;

Η αερόβια άσκηση είναι οποιαδήποτε άσκηση που αυξάνει τους καρδιακούς μας σφυγμούς κατακόρυφα.Είναι οποιαδήποτε κίνηση που ωθεί τους καρδιακούς μύες να λειτουργούν έντονα , ενώ μεγάλες ποσότητες οξυγόνου περνούν από το καρδιοαναπνευστικό σύστημα πρός τους μύες με αποτέλεσμα την γρήγορη καύση λίπους.

Η αερόβια προπόνηση μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους και σε διαφορετικές τοποθεσίες όπως για παράδειγμα σε ένα γυμναστήριο, στο δρόμο, στη θάλασσα, ακόμα και στο στο σπίτι μας.

 

Μορφές αερόβιας άσκησης:

 

1) Περπάτημα – Τρέξιμο

2) Ποδηλασία

3 )Κολύμβηση

4) Σχοινάκι

5)Αεροβικός χώρoς

 

Η συμμετοχή σε μια αερόβια δραστηριότητα όπως το περπάτημα ή το τρέξιμο σε ρυθμούς μεγαλύτερους από τις συνήθεις καθημερινές μας δραστηριότητες έχει σαν αποτέλεσμα μια επιβάρυνση στα συστήματα του οργανισμού μας όπως η καρδιά και οι πνεύμονες αλλά και στους μύες. Όμως, όσο πιο συχνά κάνουμε αυτή τη δραστηριότητα τόσο περισσότερο προσαρμόζεται ο οργανισμός μας σε αυτή την επιβάρυνση επιφέροντας θετικά αποτελέσματα.

 

Οφέλη:

 

Τα οφέλη που προκύπτουν από την συστηματική αερόβια προπόνηση είναι πολλά και στη συνέχεια θα δούμε τα πιο σημαντικά από αυτά, τα οποία έχουν θετική επίδραση στην υγεία μας. Πέρα από την καύση του λίπους (η οποία επιτυγχάνεται με αερόβια άσκηση),   την απώλεια βάρους και την βελτίωση της αντοχής,  η αερόβια προπόνηση:

 

1) Βοηθά την λειτουργία της καρδιάς.

3) Ενισχύει το αναπνευστικό σύστημα.

3) Αυξάνει τον μεταβολισμό

4) Μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και στην καθυστέρηση της εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

5) Δυναμώνει την εγκεφαλική λειτουργία.

 

Συνοψίζοντας, πέρα από τα ενθαρρυντικά οφέλη που προσφέρει η συστηματική αερόβια άσκηση καλό θα ήταν να εντάξουμε λίγο πιο γρήγορους ρυθμούς προπόνησης, σε σχέση με αυτούς που έχουμε συνηθίσει μέχρι και σήμερα. Τέλος, ένα ενδεικτικό πρόγραμμα που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος για να βελτιώσει την φυσική και σωματική κατάστασή του μέσω της αερόβιας είναι να ασκείται  3 φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης.

 

Άκης Χαραβελούλης

Personal Trainer,

Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Τρικάλων

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *